Elektroniczny Rejestr Instytucji Kultury Gminy Medyka
Elektroniczny Rejestr Instytucji Kultury, dla których organizatorem jest Gmina Medyka prowadzony jest na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U z 2020r., poz. 194 z późn.zm.) i Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz.U. z 2012 r. poz. 189).
Niezależnie od niniejszego Rejestru dla każdej instytucji kultury prowadzona jest Elektroniczna Księga Rejestrowa. Zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się z urzędu, albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej.
Dostęp do zawartości Rejestru jest otwarty i można z niego sporządzić wydruki.
W celu wydania odpisu z Rejestru lub Elektronicznej Księgi Rejestrowej należy zwrócić się z wnioskiem do Wójta Gminy Medyka.
Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w Elektronicznej Księdze Rejestrowej, natomiast odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w Rejestrze.
Urzędowo poświadczony odpis z rejestru instytucji kultury wydaje się każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie. Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony. Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w elektronicznej księdze rejestrowej, natomiast odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo elektronicznej księgi rejestrowej następuje na wniosek i zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020 r., poz. 1546) na podstawie załącznika do ustawy, podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej stronicy.
Do wniosku o wydanie poświadczonego odpisu z rejestru lub księgi rejestrowej należy dołączyć dowód wpłaty z tytułu opłaty skarbowej.
Składający wniosek może uiszczać opłatę w kasie Urzędu Gminy Medyka lub wpłacając na konto: 20 9113 0004 2001 0009 0434 0001
Odpis
przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na
adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście
wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem
odbioru. Odpis może być przesłany również w postaci dokumentu
elektronicznego.